В дагестан в кінці вересня. Небезпечно!!! дуже багато фотографій.

Всі напевно вже з’їздили в дагестан за останні 2-3 роки, пора було і мені поїхати 🙂 крім того, у другій половині вересня у нас не такий вже великий вибір напрямків для поїздки на мото.всі друзі з’їздили в дагестан в кінці серпня, на початку вересня, коли я не могла до них приєднатися. Робота така робота! 🙂 у мене було 3 варіанти: відкрити філію “мотоклубу самотній вовк” і поїхати одній; взагалі не поїхати; спробувати знайти попутників.

Поїхати одній-мені б цього тоді не хотілося, я турбуюся про свою безпеку, адже навіть карабінери в італії ходять по двоє. Наприклад, раптом на гірському серпантині впустю мотоцикл на ногу і не зможу вилізти? крім того, купуючи мотоцикл, я чомусь була впевнена, що знайти компанію для поїздок точно не буде проблемою. Насправді ж все виявилося не так, як насправді. Нюанси, нюанси.

Не поїхати-ну як же так?! спеціально для дагестану замість tkc-70 поставлений mitas е – 09 і захист двигуна, були тренування проїзду по лісі грязьових калюж, катання по піску, в гірки і з гірок. Тому не їхати-це як купити навесні харлі, а потім все літо їздити на машині і стояти в пробках.

Я почала шукати попутників на якомусь мото-форумі. Не дуже успішно, так як мітас е-09 не дуже поєднується з попутниками на спорт-туристах, які в цілому охоче відгукувалися.

Коли я купалася разом зі своїм мотоциклом в якійсь черговій калюжі в лісі, любителі катати по-лайтові підказали мені кілька adv-чатиков, де я і знайшла попутника на старшому ктм адвенчере.

Ми домовилися зустрітися в махачкалі і вже там почати поїздку.

Я відправила тигрулю (помаранчевий мотоцикл з чорними смужками, ось так!) транспортною компанією в понеділок, а в четвер, 2 години лету, і я — в махачкалі.

Відділення транспортної компанії в махачкалі виглядало куди як краще московського.

А далі…все, як у всіх:)) на наступний день, після приїзду в махачкала, хотіли відразу поїхати до сулакскому каньйону, але в цей момент в горах йшов дощ і тому вирушили в дербент дивитися фортеця нарин-кала і екраноплан лунь.

Мені захотілося зробити фотографії луня на світанку, і я прикотила повторно до екраноплану до того, як сонце встало. І тут-то з’ясувала, що від трясіння в кофрі або ще від чого, акумулятор мого фотоапарата рязряділся в нуль (у звичайному житті — у акумулятора майже нескінченні патрони, вистачає його на 4000 фото приблизно). Я засмутилася і почала знімати просто на телефон, куди подітися :((

У екраноплана лежав мертвий тюлень.це особливий вид, каспійський тюлень або каспійська нерпа, вимираючий вид, згідно вікіпедії.

У 2021 році каспійський флот був передислокований з астрахані в каспійськ і махачкалу, були проведені неодноразово військові навчання, і подібні знахідки на березі, як мені розповідали, пов’язують з цими навчаннями. Я почитала, в новинах від 2022 року, повідомляють про зростання популяції тюленів в каспійському морі, так що все неоднозначно.так це чи не так, я не беруся стверджувати, але ось вам фотографія мертвого луня з мертвим тюленем на березі.

Після сніданку ми висунулися в бік гамсутля. Були на салтинському водоспаді, потім піднялися до гамсутля, а ввечері зупинилися в аулі чох в приватному будинку, у сім’ї.

Салтинський водоспад

Гамсутль

Аул чох

Господарі в чохе були дуже гостинні, вечірня розмова за трав’яним чаєм дуже запам’яталася тим, з якою простотою, дружелюбністю і гідністю тримали себе господар і господиня будинку.

Їжа в дагестані-це щось! все дуже смачне: чуду, урбеч з чорного льону, абрикосова каша, трав’яний чай! (потім, в листопаді, я опинилася по роботі в махачкалі ще раз, і спробувала сушену ковбасу, кістковий бульйон, 10 видів диву. Диву з гарбузом-це неймовірне блюдо, вже і ситий, але зупинитися не можеш, так це смачно! :))

Вирішила знову встати на світанку і погуляти, подивитися на ранок в горах.

У планах на день була стіна шаміля, вежі гоор, і проїзд по грунтовій дуже красивій дорозі до хунзахського водоспаду.біля стіни шаміля літало багато величезних орлів. По дорозі до хунзахскому водоспаду поруч з моїм не дуже великим попутником пролетів величезний орел і мало не забрав його)) не забрав, звичайно, але! шкода у мене немає гоупрохи, був би епічний відос.

Аул гоор

На шляху до хунзахського водоспаду

Увечері, вже майже вночі, проїхалися по гімринському тунелю з боку гімри в махачкалу. Поки їхали, я згадала, що часто ті, хто їдуть по тунелю з боку махачкали, заїжджають в нього в дощ, а виїжджають з нього вже в ясну погоду, і цьому радіють. Ми ж їхали у зворотний бік, заїжджали в ясну погоду і я припустила, що ми виїдемо в дощ. Що і сталося :)) прямо проливний дощ не йшов, але погода зіпсувалася, мрячило і відчутно похолодало.

Після ночівлі в махачкалі з її феєричним готельним сервісом (багато моментів не сподобалося в цій поїздці), вранці приїхали на оглядовий майданчик сулакского каньйону. Вражаюче видовище!планую в майбутньому сезоні проїхатися уздовж каньйону по грунтовках, покататися на катері, і придумати щоб такого ще зробити там, так як в цю поїздку був як би прискорений перегляд.

Після сулака мій попутник пустився в далеку дорогу додому, а я вирішила покататися по асфальту, чинно, спокійно і безпечно в таке туристичне місце як озеро кезеной-ам, про цю поїздку я ще напишу в наступному пості.